maandag 10 augustus 2009

Griep

Sinds het weekend ben ik geveld door griep. Of het die met sombrero is kom je niet meer te weten sinds de alarmfase vorige week is afgezwakt. Er wordt niets meer op kweek gezet. Maar het heeft er alle schijn van: koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid en een droge hoest. Precies de symptomen van de Mexicaanse griep.

Het is een milde griep, dat is duidelijk. Lang niet de kraker, die maandenlang werd verwacht. Gelukkig maar. Ik hang een beetje op de bank, op bed. Waag soms een korte poging achter mijn computer, maar dat is al gauw te veel.

Een week binnen, verordonneerde de huisarts me vanochtend telefonisch. Dat is lang. En gooit de plannen voor mijn laatste vakantieweken danig door de war. Ik zak zo weer achterover op de bank. Met een sombrero over mijn hoofd. Was ik maar een Mexicaan.

Erik de Graaf