zaterdag 26 januari 2008

Nieuwe burgemeester maakt kennis

Marijke van Beek, de nieuwe burgemeester van Eemsmond, is op kennismakingsronde door haar gemeente. Vandaag en volgende week zaterdag doet het complete College van B&W in een fraaie ouderwetse bus twaalf dorpskernen aan.

Vanochtend stond het gezelschap te kleumen op de winderige parkeerplaats bij het voetbalveld in Warffum, waar juist op dat moment ook het vertrekpunt was van Warffum D1 naar het zaalvoetbaltoernooi in Uithuizen. Mijn kennismaking had ik in september al als voorzitter van de vertrouwenscommissie gehad, maar een beetje bijpraten over haar eerste ervaringen in Eemsmond was leuk. Doordat ik als raadslid ben teruggetreden hadden we elkaar alleen bij haar aantreden nog maar heel kort gesproken. De glastuinbouw bij Oudeschip werd toch weer een gesprekspunt. Ik hou mijn standpunt dat het project kansloos is overeind. De nieuwe burgemeester is uiteraard nog vol goede moed, net als de vorige nieuwe burgemeester zes jaar geleden.


Ondertussen deden mijn zaalvoetbalcracks zich te goed aan de Groninger koek en de Belgische chocola in de bus. Bij het afscheid ging Warffum D1 op de foto met het voltallige college. Met veel succeswensen vertrokken we naar Uithuizen, waar we twee mooie overwinningen behaalden (tegen Noordpool en TEO) en een lullige nederlaag (tegen Corenos) leden.

Erik de Graaf


Geen opmerkingen: